Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Zelfreflectie
Zelfreflectie
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Kennismaken – Samen vooruitkijken naar de brugklas (Thuisopdracht)
Werkboekles
Deze thuisopdracht nodigt leerlingen en hun ouders/opvoeders uit om samen stil te staan bij de veranderingen die het voortgezet onderwijs met zich meebrengt. Door elkaar vragen te stellen leren ze elkaars verwachtingen en gevoelens beter
Samen leven – Wat zijn jouw normen en waarden?
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen welke normen en waarden schuilgaan achter hun meningen. Ze maken een grappige uitspraak over iets wat zij belangrijk vinden en verspreiden die om anderen aan het denken te zetten.
Samen leven – Hoe divers is jouw klas?
Werkboekles
In deze les onderzoeken leerlingen hun eigen profiel en vergelijken ze dit met dat van klasgenoten. Zo ontdekken ze zowel verschillen als overeenkomsten en leren ze nieuwsgierig te zijn naar elkaars achtergrond en persoonlijkheid.
Samen leven – Bekijk jij de situatie hetzelfde als jouw klasgenoten?
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen dat iedereen situaties anders kan interpreteren. Door in gesprek te gaan en open vragen te stellen, leren ze elkaars perspectieven beter begrijpen.
Samen leven – Bij welke groepen hoor jij?
Werkboekles
In deze les onderzoeken leerlingen bij welke groepen ze horen en welke rol ze daarbinnen vervullen. Ze denken na over wat deze groepen voor hen betekenen en in welke groep ze zich het meest zichzelf
Samen leven – Extra opdrachten (Plusopdracht)
Werkboekles
In deze plusopdracht leren leerlingen hoe je respectvol met anderen omgaat wanneer je het oneens bent of een lastig dilemma hebt. Ze oefenen met het herkennen van verkeerde reacties en het bedenken van goede manieren
Communiceren – Hoe breng je een boodschap verbaal over?
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen hoe ze hun boodschap duidelijk kunnen overbrengen in een gesprek en hoe ze beter kunnen begrijpen wat een ander bedoelt. Ze leren omgaan met ruis in communicatie en oefenen met
Communiceren – Hoe breng je een boodschap non-verbaal over?
Werkboekles
In deze les leren leerlingen dat communicatie niet alleen via woorden verloopt, maar ook via houding, gezichtsuitdrukking, gebaren en oogcontact. Ze oefenen met het inzetten van non-verbale signalen om hun boodschap duidelijker en overtuigender over
Communiceren – Hoe breng je een boodschap digitaal over?
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze verschillende digitale communicatiemiddelen effectief inzetten, afhankelijk van het doel en de doelgroep. Ze oefenen met het schrijven van berichten via WhatsApp, e-mail en sociale media.
Communiceren – Extra opdrachten (Plusopdracht)
Werkboekles
In deze opdracht analyseren leerlingen non-verbale communicatie aan de hand van foto’s. Ze leren hoe houding, mimiek, gebaren en oogcontact samen lichaamstaal vormen en wat deze uitstralen.
Conflicten voorkomen en oplossen – Hoe ga je om met ruzie?
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen op welke manieren je ruzies kunt oplossen en wanneer welke aanpak handig is. Ze oefenen verschillende situaties in een spel en leren reflecteren op hun eigen gedrag tijdens conflicten.
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]