Mentorplan

Mentorplan

Handig, een visie!

Blog

Booming business: managementboeken. Ook ik las de afgelopen jaren veel boeken met titels die refereren aan hoeveel succes ik wel niet zou kunnen behalen, hoe ik en mijn team nog beter gebruik zouden kunnen maken

Het belang van inhoudelijk teamoverleg

Blog

Wekelijks kom ik op scholen om met mentoren en mentorenteams te werken. Nu is een kenmerk van een groep of een team dat er altijd een geheel eigen cultuur en normenpatroon ontstaat. Vaak is het

5 tips voor de ultieme jaarplanning voor het vaardighedenonderwijs

Blog

“Wat hebben Utrecht Centraal en de mentorles met elkaar gemeen?” Zo op het eerste gezicht vrij weinig. Bij de verdiepingskick-off ‘Planning en organisatie van het vaardighedenonderwijs’ starten we met deze vraag. Bij het plannen van

Zo match je jouw jaarplanning met Tumult!

Blog

Vaardigheden staan niet los van (vak)inhoud, daar schreef ik al eerder over. Het is nuttig om onderdelen van een vaardigheid zoals plannen eerst even los te oefenen, maar niet te lang. Je moet er vervolgens

De tien van Tumult #3: organiseer structuur

Blog

Uiteindelijk valt of staat goed vaardigheidsonderwijs naar mijn mening met een goede structuur; alle betrokkenen – leerlingen, ouders, docenten, mentoren en directie – weten precies wat er wordt bedoeld met (de aanpak van) vaardigheden als

Invulling mentorlessen en jaarplanning

Mentormodule

Het effectief plannen en invullen van mentorlessen is cruciaal om leerlingen te ondersteunen in hun sociale, emotionele en academische ontwikkeling. Een sterke mentorles bevat een combinatie van sociaal-emotionele vaardigheden, studievaardigheden en loopbaanoriëntatie (LOB). Daarnaast helpt
[tumult_advanced_search]