Reflecteren: hoe ging jouw toetsweek?

Reflecteren: hoe ging jouw toetsweek?

Digibordles

Leerdoelen

  • het stappenplan reflecteren gebruiken;
  • leerdoelen voor de volgende toetsweek benoemen.

Wat heb je nodig?

  • digibord/beamer met internet;
  • de PowerPoint;
  • pen en papier.

Tijd

45 minuten.

Start

Ga staan als …-stellingen. Alle stellingen gaan over de studiehouding van de leerlingen, tijdens de toetsweek.

Kern

De leerlingen volgen het stappenplan reflecteren met een klasgenoot. Ze schrijven op wat goed en fout ging. En de leerlingen formuleren hun leerdoelen voor de volgende toetsweek.

Afsluiting

Maak samen met de klas een woordwolk (online tool) met de belangrijkste leerdoelen.

Docenteninstructie:  

Open de PowerPoint. Scroll naar beneden of gebruik de interactieve knoppen om de docenteninstructie te openen.  

Meer inspiratie

[tumult_advanced_search]